+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Звичайні ціни в неконтрольованих операціях: частина ІІ Пов’язані особи та нерезиденти повертаються…

10 лютого, 2013 Інформаційні листи

20 грудня 2013 року Міністерство доходів і зборів України на офіційному сайті розмістило доопрацьований проект Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо використання поняття “звичайна ціна”)”, про початковий варіант якого йшлося в попередньому оглядовому листі наприкінці 2013 року.

В чому ж полягає основне доопрацювання? B тому, що новий підпункт 14.1.2291 Податкового кодексу, яким вводиться визначення терміну “справедлива ринкова ціна”, було значно розширено порівняно з початковим варіантом цього законопроекту.

Так, наразі в ньому чітко встановлюється, що для визначення справедливої ринкової ціни використовується метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу) у порядку, визначеному пп. 39.3.3 Податкового кодексу з використанням джерел інформації, що визначені пп. 39.5.3 Податкового кодексу (абзац другий пп. 14.1.2291 Податкового кодексу).

В абзацах третьому-восьмому 14.1.2291 Податкового кодексу йде фактичне дублювання положень пп. 14.1.71 Податкового кодексу “звичайна ціна”, а в абзацах дев’ятому-тринадцятому передбачається, що:

  • обов’язок  доведення того, що ціна договору (правочину) не відповідає рівню справедливої ринкової ціни, покладається на контролюючий орган у порядку, встановленому законом (п. 39.14 Податкового кодексу в редакції до 01.09.2013 р.);
  • під час проведення перевірки платника податку контролюючий орган  має право надати запит, а платник податку зобов’язаний обґрунтувати рівень договірних цін (п. 39.14 Податкового кодексу в редакції до 01.09.2013 р.);
  • визначені з застосуванням справедливих ринкових цін база, об’єкт оподаткування та інші показники податкового обліку використовуються контролюючим органом для проведення розрахунку податкових зобов’язань, коригування від’ємного значення об’єкта оподаткування або інших показників податкової звітності за результатами перевірки (п. 39.15 Податкового кодексу в редакції до 01.09.2013 р.);
  • прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами цієї перевірки та їх оскарження здійснюється у порядку, передбаченому статтями 86 та 56 Податкового кодексу;
  • для товарів, раніше ввезених на митну територію України у митному режимі імпорту або реімпорту, справедливою ринковою ціною на митній території України вважається ринкова ціна, але не нижче митної вартості товарів, з якої були сплачені податки та збори під час їх митного оформлення (п. 39.13 Податкового кодексу в редакції до 01.09.2013 р.).

Отже, щодо застосування справедливої ринкової ціни в неконтрольованих операціях маємо практично всі старі норми Податкового кодексу щодо звичайної ціни (в редакції, чинній до 01.09.2013 р.) з тією відмінністю, що наразі ці норми «працюючі», адже є конкретний механізм визначення звичайної, і, відповідно, справедливої ринкової ціни.

Далі – веселіше! У доопрацьованому законопроекті повертаються “улюблені” податківцями пп. 153.2.1 та 153.2.2 Податкового кодексу щодо застосування звичайних цін наразі у вигляді “справедливої ринкової ціни” до визначення доходу/ витрат по операціям з пов’язаними особами, неплатниками податку на прибуток (в тому числі нерезидентами), пільговиками (пп. 153.2.1-153.2.3 Податкового кодексу в редакції до 01.09.2013 р.). При цьому про допустиме 20 % відхилення договірних цін вже не згадується.

Щоправда, вводиться норма (пп. 153.2.4), згідно з якою зазначені правила не застосовуються до операцій “з фізичними особами-громадянами, які не займаються підприємницькою діяльністю”. Але тут відразу виникає питання: це стосується лише операцій з фізичними особами-громадянами України, а що стосовно осіб без громадянства та громадян інших держав? Якщо в керівництві підприємства працюють іноземці – громадяни інших держав, то до взаємовідносин з такими працівниками мають застосовуватись звичайні ціні у вигляді “справедливої ринкової ціни”?

І це ще не все… Серед найцікавішого:

“188.1. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості, але не нижче справедливої ринкової ціни (в операціях, визнаних відповідно до статті 39 цього Кодексу контрольованими — звичайної ціни) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів…”

“198.3. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня справедливих ринкових цін (в операціях, визнаних відповідно до статті 39 цього Кодексу контрольованими — звичайних цін) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з: <...>“.

Так що ж змінилося у зв’язку з запровадженням нових правил застосування звичайних цін виключно у контрольованих операціях? Де задеклароване звуження сфери застосування звичайних цін? У разі прийняття законопроекту в запропонованій редакції від 20 грудня 2013 року виходить, що всі обіцянки були зроблені з однією метою – запевнити платників податків, що запровадження спеціальних правил щодо контрольованих операцій та спеціальної звітності з “драконівськими” штрафами навіть за технічну помилку у такій звітності спрямовані на покращення їх “життя”…

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації. 

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2013

Перегляди 3044

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ 20 листопада, 2018    491

Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення 24 жовтня, 2018    1317

Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ

Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
17 жовтня, 2018    932

WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
12 жовтня, 2018    1218

Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ 27 квітня, 2018    2780

Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.? 26 квітня, 2018    544

Штрафи в ТЦУ: загальний огляд 12 березня, 2018    34017

Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими 07 березня, 2018    3664

Спори з ТЦУ: уроки першого судового рішення в Україні по суті застосування методу «чистого прибутку» 23 лютого, 2018    876

Спеціальні правила щодо постійних представництв нерезидентів у змінах ТЦУ з 01 січня 2018 року. До чого готуватися? 06 лютого, 2018    1397

Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми 22 січня, 2018    1326

Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи 22 січня, 2018    5146

Прокоментувати