+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Закон про трансфертне ціноутворення: нові правила можуть застосувати до всіх операцій починаючи з 1 січня 2013 року?

12 липня, 2013 Інформаційні листи

4 липня Верховна Рада України у другому читанні й остаточно прийняла Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення” (далі – “Закон”). Офіційного тексту прийнятого Закону ще немає. Водночас, виходячи з інформації, яка є в наявності (включаючи проект закону, поданий до другого читання), можна констатувати, що набрання чинності цим законом передбачено з 1 вересня 2013 року. Такий підхід до набрання чинності Законом може свідчити, що наміром є поширити нові правила на всі операції, починаючи з 1 січня 2013 р.

Справа в тому, що зараз результати діяльності більшості платників податку на прибуток відображаються у декларації за календарний рік. Контрольовані операції визначені за Законом також виходячи із обсягів за календарний рік. Звітним періодом для контролю за трансфертними цінами теж встановлений календарний рік.

Як наслідок, можливим є підхід, за яким податкові результати в цілому за 2013 рік (тобто з 1 січня 2013 року) мають визначатися з урахуванням цих нових правил про контрольовані операції, оскільки ці правила діють на момент визначення результатів для цілей оподаткування.

За такого підходу податківці наполягатимуть на поданні звіту щодо всіх контрольованих операцій, проведених у 2013 р. в цілому, та обґрунтуванні ціни таких операцій вже за новими правилами. Тобто для визначення того, чи належать операції до контрольованих, потрібно буде враховувати операції не тільки з 1 вересня 2013 року, а аж з 1 січня. І по всіх них подавати звітність.

Цьому можна заперечити, що таке застосування нових правил до операцій, які вже були здійснені до набуття чинності змін до Податкового кодексу, суперечить принципу стабільності податкової системи. Фактично, за такого підходу платники податків позбавлені об’єктивної можливості прогнозувати податкові результати операцій. Як на аргумент проти такого ретроспективного застосування законодавства, можна послатися також на ч. 1 ст. 58 Конституції України, хоча прямо із Закону не слідує, що має місце його зворотна дія в часі.

Поспіх із запровадженням Закону з початку осені може бути пов’язаний саме з тим, що податкові органи намагаються таким чином поширити нові правила на весь 2013 рік (бо якщо б Закон набував чинності з 1 січня 2014 року, то вимагати звітність за весь 2013 рік було б значно менше підстав), і цим захопити платників податків зненацька, побачити як велися операції фактично “не оглядаючись” на такий можливий Закон.

Можливо, ми занадто драматизуємо ситуацію, і на практиці затвердиться більш виважений підхід, за яким нові правила застосовуватимуться лише до операцій, що проведені після дати набуття чинності нового Закону. Однак виходячи з формулювань Закону і явної наполегливості з боку фіскального відомства забезпечити набуття чинності Законом ще до кінця року, ми б на це сподівалися менше. А тому радимо готуватися до подання звіту щодо всіх контрольованих операцій, які відбувалися в 2013 р. А при визначенні того, чи будуть операції контрольованими, скоріше за все, доведеться враховувати всі операції з початку року.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2013

Перегляди 4332

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Спеціальні правила щодо постійних представництв нерезидентів у змінах ТЦУ з 01 січня 2018 року. До чого готуватися? 06 лютого, 2018    196

Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми 22 січня, 2018    194

Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи 22 січня, 2018    92

Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України 22 січня, 2018    56

Нові перехідні положення щодо самостійного коригування ТЦУ: знову більше питань ніж відповідей? 19 січня, 2018    206

«Звичайна ціна» Vs. «Ціна, визначена за принципом «витягнутої руки»». Чи поставлені крапки над «і»? 16 січня, 2018    194

Індивідуальна податкова консультація ДФС «Про порядок визначення звичайних цін» від 12.06.2017 р. 16 січня, 2018    78

Традиційні податкові подарунки «під ялинку» 05 січня, 2018    646

Кабмін затвердив новий перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими з нового року 29 грудня, 2017    457

Чекаємо на зміни в правилах ТЦУ в 2018 році. До чого готуватися? 22 грудня, 2017    193

Новий законопроект щодо імплементації плану BEPS 19 грудня, 2017    204

На горизонті вихід спорів щодо ТЦУ на міждержавний рівень? На виконання Дії 14 плану BEPS опублікована перша статистика щодо ефективності процедур взаємного узгодження за 2016 рік 11 грудня, 2017    278

Прокоментувати