+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Ухвалено закон про відтермінування заборони на відведення земельних ділянок для містобудівних потреб

24 липня, 2013 Інформаційні листи

Повідомляємо, що було прийнято закон про внесення змін (законопроект № 2363-1 від 22.02.2013 р.) до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – «Закон про містобудування»). Законом про внесення змін встановлено відтермінування до 01.01.2015 р. дії заборони на відведення земельних ділянок для містобудівних потреб, у випадках відсутності плану зонування або детального плану території. Закон набере чинності за умови підписання Президентом України з дня опублікування в офіційних друкованих виданнях.

Згідно з частинами 3, 4 статті 24 Закону про містобудування (прийнятий 17.03.2011 р.) було передбачено, що:

  1. «У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється».
  2. «Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/ або детальному плану території забороняється».

Вказані обмеження були запроваджені з метою припинення хаотичної забудови населених пунктів і приведення містобудівних процесів до цивілізованих рамок, встановлених місцевою містобудівною документацією. Обмеження мали набрати чинності з 01.01.2012 р. (відповідний час був наданий на розробку планів зонування та/ або детальних планів території). Але змінами від 17.11.2011 р. набрання чинності положеннями частин 3, 4 статті 24 Закону про містобудування було відкладено до 01.01.2013 р.

З 01.01.2013 р. обмеження почали діяти і заблокували процес відведення державних та комунальних земель в більшості населених пунктів (за інформацією Мінрегіону станом на 01.12.2012 р. в Україні було розроблено та затверджено всього 33 плани зонування, а в 12 областях – не було розроблено жодного плану зонування).

Не можемо не висловити стурбованість у зв’язку з тим, що прийнятий законопроект № 2363-1 закріплює небезпечну практику відкладення дії важливої гарантії законності забудови. На сьогодні немає жодної впевненості, що обмеження Закону про містобудування наберуть чинності 01.01.2015 р., а не будуть відкладені на ще більш віддалений термін.

Звертаємо увагу, що більшість розвинених країн давно не допускають будівництво об’єктів, що не передбачені місцевими планами розвитку (зонування) території. Саме положення Закону про містобудування щодо заборони відведення земельних ділянок мали активізувати та прискорити розробку планів зонування та/ або детальних планів території українських міст.

Натомість, прийняте відтермінування дії заборони на відведення землі призведе до подальшого затягнення процесів розробки місцевої містобудівної документації. Буде продовжуватись хаотична забудова (у тому числі, охоронних зон) населених пунктів, яка спричиняє диспропорційність навантаження комунальних мереж і транспортної інфраструктури, а у великих містах – у кінцевому підсумку – загрожує повним колапсом міського господарства.

Додатково повідомляємо, що 19.09.2013 р. законопроект № 2363-1 було прийнято Верховною Радою України з урахуванням пропозицій Президента України. По суті внесених змін відтермінування дії заборони на відведення землі поширюється на всі населені пункти України, у тому числі на місто Київ. У попередній версії Київ був виключений безпосередньо перед прийняттям законопроекту, відповідно до пропозиції народного депутата Ю.В. Одарченка. Як зазначив народний депутат:

«в місті Києві відпрацьована документація, уже є можливість  працювати на основі генерального плану і планів, детальних планів територій».

Тим не менше, ці аргументи не переконали голову держави, і відтермінування дії заборони на відведення землі діятиме на всій території України (за умови підписання Президентом нової редакції закону та її опублікування).

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2013

Перегляди 6922

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на земельну ділянку – за умови наявності відомостей у Державному земельному кадастрі 29 січня, 2018    2362

Щодо положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (№ 7000 від 15.09.2017 р.) стосовно нормативної грошової оцінки земель (оновлено 26.01.2018 р.) 16 листопада, 2017    11631

Зміни Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) та їхнє значення в контексті земельного та податкового законодавства 20 жовтня, 2017    2798

Виправити оцінку 18 жовтня, 2017    635

Нормативна грошова оцінки землі – на стику земельного та податкового права 10 липня, 2017    3498

[Незаконні] значні розміри плати за землю не за Податковим кодексом 07 липня, 2017    1042

Зміна дозвільних процедур в будівництві 13 червня, 2017    994

Як вижити в умовах застосування нової нормативної грошової оцінки землі у 2017 році? (означає радикально більший чи менший земельний податок або орендну плату) 04 квітня, 2017    877

Презентація «Нормативна грошова оцінка земель у 2017 році» 06 березня, 2017    497

Новий порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів: прихована загроза 10 лютого, 2017    32751

Чи відноситься на витрати уцінка земельних ділянок? 08 листопада, 2016    872

У пошуках справедливості. Орендна плата за землі державної та комунальної власності 22 вересня, 2016    1921

Прокоментувати