+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Думали, думали, думали… і передумали:
ДФС більше не вимагає квартальних коригувань на 30 % вартості товарів (робіт, послуг) в операціях з «низькоподатковими» компаніями і компаніями з переліку ОПФ

26 жовтня, 2018 Інформаційні листи

Нагадаємо, що відповідно до пп. 140.5.4 ст. 140 Податкового Кодексу України (далі – ПК України) фінансовий результат платника податків збільшується на 30 % вартості товару, робіт чи послуг у випадку, якщо, зокрема, такі операції здійснюються із компаніями, зареєстрованими у юрисдикціях, що включені до Переліку «низькоподаткових» держав КМУ, або з компаніями, які мають організаційно-правову форму, включену до Переліку ОПФ КМУ.

ПК України також визначає, що вказане коригування не здійснюється, якщо операції з нерезидентом визнаються контрольованими за ст. 39 ПК України або якщо операції не контрольовані, однак сума витрат підтверджується за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки», відповідно до процедури, встановленої ст. 39, але без подання звіту про контрольовані операції.

Тобто, якщо платник податків готує документацію з трансфертного ціноутворення, в якій приходить до висновку, що ціни в операціях між ним і нерезидентом відповідають принципу «витягнутої руки», то коригування на 30 % вартості таких операцій не здійснюється.

Чи мають в такому випадку бути зроблені «проміжні» коригування за підсумками І кварталу, півріччя та 9 місяців?

Це питання ми детально розглядали ще в січні цього року у матеріалі «Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми» і дійшли висновку, що, виходячи із власне норм ПК України, платник податків не зобов’язаний здійснювати 30 % коригування в кінці кожного «проміжного» періоду. А лише за результатами року і лише у випадку, якщо операції платника податків не будуть визнані контрольованими, а сам платник податків прийме рішення не обґрунтовувати розмір витрат за допомогою методики ТЦУ.

Однак на той момент представники Державної фіскальної служби (далі – ДФС) дотримувалися іншої думки. У численних листах (наприклад, лист від 08.09.2017 р. № 1878/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, лист від 11.12.2017 р. № 2924/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) податківці закликали платників податків здійснювати коригування в кінці кожного звітного кварталу протягом року. Були і запити до компаній, які відмовилися здійснювати коригування на квартальній основі.

Втім, «ніщо під місяцем не вічне», а тим більше – позиція фіскальних органів у питаннях тлумачення законодавства.

У вересні цього року в базі запитань-відповідей ЗІР з’явилося роз’яснення ДФС, відповідно до якого від платників податків більше не вимагається здійснювати коригування на 30 % вартості товарів (робіт, послуг) за підсумками І кварталу, півріччя та 9 місяців.

Цікаво, що при цьому аргументація представників ДФС взагалі не змінилася. Тільки якщо раніше робився висновок, що квартальні коригування необхідно робити, оскільки визначити, чи операція є контрольованою, можливо лише за результатами звітного року, то в актуальному роз’ясненні говориться навпаки, що квартальні коригування не треба робити, оскільки визначити, чи є операція контрольованою, та застосувати методологію ТЦУ можливо лише за результатами звітного року.

Зокрема, у відповіді на запитання в системі ЗІР від 19.06.2018 р. вказується:

«Оскільки можливість дотримання платниками податків процедури ідентифікації контрольованої або неконтрольованої господарської операції, а також методології визначення ціни такої операції за принципом “витягнутої руки” відповідно до вимог ст. 39 ПКУ існує лише за підсумками податкового (звітного) року та враховуючи позицію Міністерства фінансів України (лист від 19.06.2018  № 11210-09-10/16613), коригування (збільшення) фінансового результату відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ за підсумками податкового (звітного) кварталу, півріччя, 9 місяців платником податку не здійснюється».

Ймовірно, що саме позиція Мінфіна (лист, на який посилається ДФС у відповіді) зіграла ключову роль у зміні «політики партії».

Як би там не було, наразі податкова активно практикує новий підхід, про що свідчать і численні індивідуальні податкові консультації, в яких підтверджується, що немає необхідності здійснювати «проміжні» коригування фінансового результату відповідно до пп. 140.5.4 ПК України.

Бажання ж платників податку отримати такі консультації ми цілком підтримуємо, адже в умовах, коли думка податкової щодо тлумачення норм законодавства змінюється як флюгер, непогано мати «індульгенцію» на випадок, якщо податкова знову передумає.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2018

Перегляди 496

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Найбільшим досягненням нашої компанії є створення нового та більш досконалого бачення вирішення проблем 15 січня, 2019    30

Чи визнається дохід для цілей оподаткування при отриманні кредитів чи виникненні деякої іншої довгострокової заборгованості? 28 грудня, 2018    220

Нюанси застосування 30 % коригування за пп. 140.5.4 Податкового кодексу при роботі з німецькими компаніями 20 грудня, 2018    216

Що привнесуть у правила ТЦУ «підбюджетні» зміни до Податкового Кодексу? 06 грудня, 2018    588

Коригувати фінансовий результат не можна застосовувати ТЦУ. Де ставимо кому? 29 листопада, 2018    300

Трансфертне ціноутворення в цифрах 26 листопада, 2018    238

Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ 20 листопада, 2018    244

Податок на виведений капітал 2019 — leave them, kids, alone 19 листопада, 2018    338

Залиште нас у спокої. Як податок на виведений капітал змінить поведінку бізнесу 16 листопада, 2018    289

Податок на прибуток: перешкода для росту ВВП 14 листопада, 2018    267

Чому варто приймати податок на виведений капітал, а не просто продовжувати боротися з корупцією і виховувати/підвищувати кваліфікацію податкової, як досі 07 листопада, 2018    753

Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення 24 жовтня, 2018    271

Прокоментувати