+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Міндоходов роз’яснило деякі аспекти, пов’язані з подачею звіту щодо контрольованих операцій за підсумками 2013 року, а також висловило позицію про застосування 5% штрафу

17 грудня, 2013 Інформаційні листи

Нарешті 22 листопада 2013 року Міндоходів своїм наказом № 699 затвердило Узагальнюючу податкову консультацію з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення (далі – “Консультація”). В цьому оглядовому листі ми розглянемо найбільш актуальні аспекти Консультації, які стосуються звітності щодо контрольованих операцій за результатами 2013 року, а також штрафу за неподання звіту.

Раніше ми зазначали, що вступ у силу нових правил контролю трансфертного ціноутворення з 1 вересня 2013 року може означати, що наміром було поширити ці правила на 2013 рік.

Такі побоювання підтвердились лише частково. Так, згідно відповіді на Питання 1 з Консультації за результатами 2013 року, звіт необхідно подавати у встановлений строк, тобто до 1 травня 2014 року. Але у звіті мають бути відображені лише операції, що були здійснені в період з 01.09.2013 по 31.12.2013 року.

При цьому для визначення того, чи виконується критерій 50 млн. грн обороту з контрагентом для визнання операції контрольованою, враховуються всі операції з таким контрагентом, що були здійснені в 2013 році.

В Консультації (відповіді на Питання 2, 3 та 4) міститься бачення Міндоходів по відношенню до того, як необхідно розраховувати суму здійснених операцій платника податків з кожним контрагентом.

Зокрема, на думку Міндоходів, враховувати необхідно суми кредиту, депозиту, позик, нарахованих відсотків, суми поворотної фінансової допомоги, а також вартість товару за договорами комісії, поруки, а також за іншими аналогічними договорами, комісійну (агентську) винагороду, а також вартість інвестицій. Це прочитання є вкрай формальним, але формулювання Податкового кодексу, на жаль, його допускають. Що стосується випадків, коли з контрагентом платник податків здійснює як операції купівлі, так і продажу, то при визначенні обігу слід підсумовувати всі такі операції. При такому формальному прочитанні дякуємо, що хоча б дозволили визначати обіг виходячи з договірних, а не “звичайних” цін.

Що стосується визначення дати операції в цілях складення звіту, то, як роз’яснив Міндоходів, такою датою є дата переходу права власності на товари або дата складання акту або будь-якого іншого документу, що підтверджує виконання робіт чи надання послуг.

Таким чином, звіт по підсумкам останнього кварталу 2013 року подавати все ж таки необхідно, якщо, звичайно, в цьому кварталі мали місце контрольовані операції. І робити це необхідно до 1 травня. Несвоєчасна подача звіту, на думку Міндоходів, розглядається як його неподання та тягне за собою штраф у розмірі 5 % від суми контрольованих операцій.

Крім того, рекомендуємо ретельно підійти до визначення кола контрольованих операцій, які мають бути відображені у звіті. Так, Міндоходів в Консультації (відповідь на Питання 7) вкрай вільно тлумачить сферу застосування 5 % штрафу та робить висновок щодо його застосування до вартості контрольованої операції, що не зазначена у звіті, навіть якщо такий звіт був поданий. На нашу думку, формулювання Податкового кодексу не дає підстав для такого прочитання – дана санкція встановлена за неподання звіту та не стосується достовірності його змісту. Наприклад, в Податковому кодексі РФ, на підставі якого фактично “розробили” вітчизняну систему норм, що регулюють трансфертне ціноутворення, встановлюється відповідальність як за неподання повідомлення щодо контрольованих операцій, так і за зазначення неповної/ недостовірної інформації. В Податковому кодексі України такого немає, а тому немає й підстав таким чином розширювати сферу застосування санкцій. Ми не бачимо підстав застосовувати штраф, навіть якщо у звіті не зазначено 90% операцій, але він був фактично наданий.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2013

Перегляди 3008

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Спеціальні правила щодо постійних представництв нерезидентів у змінах ТЦУ з 01 січня 2018 року. До чого готуватися? 06 лютого, 2018    202

Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми 22 січня, 2018    196

Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи 22 січня, 2018    94

Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України 22 січня, 2018    57

Нові перехідні положення щодо самостійного коригування ТЦУ: знову більше питань ніж відповідей? 19 січня, 2018    206

«Звичайна ціна» Vs. «Ціна, визначена за принципом «витягнутої руки»». Чи поставлені крапки над «і»? 16 січня, 2018    199

Індивідуальна податкова консультація ДФС «Про порядок визначення звичайних цін» від 12.06.2017 р. 16 січня, 2018    78

Традиційні податкові подарунки «під ялинку» 05 січня, 2018    649

Кабмін затвердив новий перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими з нового року 29 грудня, 2017    464

Чекаємо на зміни в правилах ТЦУ в 2018 році. До чого готуватися? 22 грудня, 2017    194

Новий законопроект щодо імплементації плану BEPS 19 грудня, 2017    205

На горизонті вихід спорів щодо ТЦУ на міждержавний рівень? На виконання Дії 14 плану BEPS опублікована перша статистика щодо ефективності процедур взаємного узгодження за 2016 рік 11 грудня, 2017    278

Прокоментувати