+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Звичайна ціна. Версія ДФСУ

20 вересня, 2016 Інформаційні листи

У публікації «Звичайна ціна як база ПДВ, що це?» ми розглядали проблематику, пов’язану з відсутністю у Податковому кодексі чітких і зрозумілих норм, за якими повинні визначатись звичайні ціни, а також процедури, за якою контролюючі органи мають право перевіряти їх рівень.

Нещодавно Державна фіскальна служба України (надалі – ДФСУ) у Листі від 15.08.2016 р. № 27600/7/99-99-14-02-01-17 виклала своє бачення застосування звичайних цін при визначенні бази оподаткування ПДВ за операціями з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг, здійснених, починаючи з 1 січня 2016 р.

Зокрема, наведені у Листі рекомендації передбачають, що ціна контракту має порівнюватись із ринковою ціною відповідно до «джерел інформації про ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності – однорідних) товарів», які (джерела) контролюючий орган має з’ясувати. Враховуючи таку інформацію, контролюючий орган має встановити відповідність ціни постачання виробника ринковим цінам. Якщо рівень ціни контракту не відповідає ринковим цінам, в акті перевірки фіксується факт невідповідності із зазначенням джерел інформації, рівень ринкових цін та розрахунок невідповідності; висновок про те, що ціна постачання не є звичайною ціною; висновок про порушення норм абзацу другого п. 188.1 ст. 188 Кодексу, в результаті чого занижено базу оподаткування ПДВ та, як наслідок, занижено податкові зобов’язання (завищено бюджетне відшкодування, від’ємне значення) з ПДВ.

По суті, у Листі мова йде про введення ДФС квазіінституту ТЦУ, де застосовується метод порівняння ціни із ціною на ідентичні (однорідні) товари. В той же час, на відміну від правил ТЦУ, передбачених у ст. 39 Податкового кодексу України, в розглядуваному випадку контролюючі органи будуть самостійно визначати як джерела інформації про ціни, так і товари, які є ідентичними (однорідними). А це, за умов нечіткого регулювання, значно підвищує дискрецію та вірогідність спорів між платниками податків та контролюючими органами.

Підстави, на яких ДФСУ вирішила, що контролюючі органи мають самостійно визначати джерела інформації, залишаються загадкою, однак, такий підхід є явним порушенням ч. 2 ст. 19 Конституції України.

Розглядуваний Лист є, вірогідно, передвісником нової хвилі спорів між платниками податків та податковими органами. Для їх зменшення необхідно в найкоротші строки доопрацювати положення Податкового кодексу України в частині правил визначення та застосування звичайної ціни.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2016

Перегляди 3825

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Блокування податкових накладних – філософія питання 13 лютого, 2018    387

Запровадження попереднього контролю реєстрації податкових накладних та автоматичне бюджетне відшкодування 05 лютого, 2018    206

Огляд практики ВСУ з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2018 рік 01 лютого, 2018    315

Огляд судової практики судів касаційної інстанції з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2017 рік 31 січня, 2018    918

Витрати на правову допомогу адвоката: як визначати? 31 січня, 2018    352

Зміни в тактиці та стратегії у спорах з державними органами з огляду на зміну підходів у відшкодуванні витрат на правову допомогу 18 січня, 2018    277

Виплата дивідендів платниками єдиного податку 4 групи: зміни з 01 січня 2018 року 12 січня, 2018    291

ВАСУ нагадує судам про необхідність мотивування своїх рішень 16 листопада, 2017    576

Рішення у групі справ «Бендерський та інші проти України» 15 листопада, 2017    261

Україна та Великобританія підписали протокол зі суттєвими змінами до Конвенції про усунення подвійного оподаткування 1993 року 07 листопада, 2017    263

Протокол до Конвенції про усунення подвійного оподаткування 1993 року між Україною та Великобританією 07 листопада, 2017    412

Податкова політика ЄС. Рада ЄС удосконалює процедуру вирішення спорів щодо подвійного оподаткування 13 жовтня, 2017    453

Прокоментувати