+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Електронні листки непрацездатності вже діятимуть з 01 травня

30 квітня, 2021 Інформаційні листи

З 01 травня 2021 р. починає застосовуватися Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 р. № 323 (далі – Порядок). А отже, електронні листи непрацездатності мають використовуватися вже з 01 травня.

При цьому варто відмітити, що Електронний реєстр листків непрацездатності (далі – Реєстр) вже існує протягом року на порталі Пенсійного фонду України (далі – ПФУ), де роботодавці та працівники можуть зареєструватися та почати поступовий перехід на ведення електронних документів, зокрема, електронних листків непрацездатності або електронних трудових книжок.

Порядок регламентує механізм організації ведення Реєстру. Зокрема, передбачається, що обов’язок формувати та вести Реєстр покладено на ПФУ, який є володільцем інформації, що міститься в ньому. Водночас коло суб’єктів, які будуть обмінюватися (наповнювати Реєстр) інформацією, значно ширше і до них належать також Національна служба здоров’я України та Фонд соціального страхування України.

Проте головне питання, яке всіх цікавить, – як буде відбуватися взаємодія з даним Реєстром роботодавців та працівників?

Стандартний алгоритм для формування електронного листка непрацездатності є наступним:

  • працівник звертається для медичного огляду до лікаря;
  • лікар встановлює факт непрацездатності та формує електронний медичний висновок у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
  • інформація про тимчасову втрату працездатності автоматично на підставі медичного висновку вноситься до Реєстру;
  • у Реєстрі відповідна інформація отримує унікальний (єдиний реєстраційний) номер, що фактично і є створенням електронного листка непрацездатності.

Саме такий, зареєстрований у Реєстрі за єдиним реєстраційним номером, листок непрацездатності є підставою для звільнення від виконання роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Інформація про непрацездатність буде доступна працівнику та роботодавцю через їхні електронні кабінети на порталі ПФУ та особі, що засвідчила тимчасову непрацездатність (лікарю) через електронну систему охорони здоров’я. А тому роздруковувати електронний листок непрацездатності працівнику не потрібно, адже всі необхідні відомості будуть доступні і для роботодавця.

Однак за необхідності працівник або роботодавець може отримати листок непрацездатності у вигляді витягу або в електронній формі з сайту ПФУ (у такому випадку потрібно бути зареєстрованим на сайті ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису) або у письмовій формі в територіальних органах ПФУ.

При цьому відповідний витяг міститиме обмежену кількість інформації – відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності. Роботодавець буде мати доступ до такої інформації працівника лише в межах періоду тривалості трудових відносин з працівником.

Частина інформації реєстру буде публічною. Проте вся інформація у вільному доступі буде знеособлена або носитиме статистичний характер (кількість, причини, середня тривалість зареєстрованих листків непрацездатності, кількість днів тимчасової непрацездатності, сума виплаченої допомоги за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями).

Таким чином, Порядок передбачає видачу електронних листків непрацездатності вже з 01 травня. Водночас поки що не всі медичні заклади підключені до електронної системи охорони здоров’я (через яку лікар формує електронний медичний висновок), а тому вони не зможуть видавати електронні листки непрацездатності. Порядок не відповідає на питання, що робити медичному закладу в такому випадку. Проте відповідь на це містить проект Наказу МОЗ (маємо надію, що він буде затверджений найближчим часом), яким планується затвердити Порядок формування та видачі медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я. Цим проектом передбачається, що з 01 травня внесення медичних висновків в електронній формі є обов’язковим лише для тих медичних закладів, що мають технічну можливість, а медичні заклади, що наразі не мають такої можливості, заповнюють листок непрацездатності відповідно до положень Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності. Заклад вважається таким, що має технічну можливість з дати оприлюднення на веб-сайті електронної системи охорони здоров’я інформації про підключені медичні заклади.

Тобто до моменту підключення всіх медичних закладів до електронної системи охорони здоров’я фактично буде існувати так званий «перехідний» період, протягом якого одночасно будуть видаватися як електронні, так і паперові листки непрацездатності.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2021

Перегляди 1332

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Е-листки непрацездатності: чи помітні покращення? 23 вересня, 2021    266

Відрядження в Україну: огляд податкових та імміграційних питань при працевлаштуванні іноземців 18 червня, 2021    530

Запитайте юриста: які пільги передбачені працівникам за роботу зі шкідливими умовами праці? 22 квітня, 2021    1137

Черговий закон про зменшення тиску на бізнес – вовк в овечій шкурі? 16 квітня, 2021    533

Перехід на електронні трудові книжки 15 березня, 2021    10002

Ознаки наявності трудових відносин у законопроекті уряду 10 лютого, 2021    3363

Запитайте юриста: чи можуть відсторонити від роботи працівника, який контактував із хворим на COVID-19? 27 січня, 2021    1402

Розміри штрафів за порушення законодавства про працю у 2021 р. 27 січня, 2021    1029

Питання міграції та оподаткування під час пандемії COVID-19 02 грудня, 2020    1850

Команда КМ Партнери успішно представила інтереси української мережі кінотеатрів 13 жовтня, 2020    710

Запитайте юриста: за що працівник може вимагати відшкодування моральної шкоди? 12 жовтня, 2020    3109

Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19 13 травня, 2020    743

Прокоментувати