Коли податківці можуть запитати обґрунтування цін в операціях, що потрапляють під норму про 30 % коригування (пп. 140.5.4 ст. 140 Податкового кодексу)?
Наприкінці року платники податків, що здійснювали операції з контрагентами, які підпадають під один із переліків Кабміну1, постають перед питанням: подарувати державі додаткові податки у зв’язку з коригуванням на 30 % витрат чи все ж обґрунтувати такі витрати?
Як не дивно, відповідей на це питання не дві, а три:
- Подарувати 30 % витрат державі (головне – не забувати, що не кожен бізнес витримає такі «подарунки»).
- Не дарувати, а підготувати обґрунтування за процедурою, встановленою ст. 39 Податкового кодексу, а простіше кажучи, підготувати документацію з трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ).
- Не дарувати і нічого не обґрунтовувати – а може й не запитають?
Останній підхід точно не рекомендуємо. Зараз отримуємо повідомлення, що податківці інтенсифікували контроль за такими операціями, активно запитують обґрунтування ціни.
У цьому контексті часто чуємо, що підготовка документації з ТЦУ із залученням професіоналів коштує дорого. При цьому у випадку неконтрольованих операцій сума витрат може бути не такою значною, щоб виправдати замовлення послуги «під ключ». Ми розуміємо цю проблему і можемо запропонувати більш універсальне рішення. Ґрунтуючись на досвіді підготовки документацій з ТЦУ, автоматизації процесів створення документації та економічного аналізу, ми розробили рішення ТЦУLite, яке дозволяє спростити процес підготовки документації й оптимізувати вартість. Якщо Вас зацікавило рішення, більше інформації див. за посиланням або зв’яжіться з нами. Ми направимо Вам розгорнуту презентацію з описом того, як працює рішення, та пропозицією щодо вартості. |
Часто обґрунтуванням починають цікавитися одразу після подання річної декларації з податку на прибуток. Особливо у випадках, коли підприємство протягом року показувало 30 % коригування фінансового результату (послуговуючись вже неактуальною позицією податківців), а в річній – вже ні.
То коли ж податківці мають право запитувати таке обґрунтування ціни?
У цьому контексті насамперед звертаємо увагу, ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Зрештою Верховний Суд визнав, що застосування порівняльного аналізу ТЦУ було правильним (справа «Олімпекс Купе Інтернейшнл»)
Важлива судова практика з ТЦУ: касаційна скарга податкової знову (частково) задоволена Верховним Судом – чому справа є важливою та які вагомі нюанси не враховані?
Необґрунтованість порівняльного аналізу ТЦУ: Верховний Суд України передав справу на повторний розгляд
«Масовані» запити щодо застосування 30 % коригування з податку на прибуток. Що не так і що робити?
Війна – це не привід ігнорувати дотримання вимог щодо трансфертного ціноутворення
Finally! Україна приєдналась до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн
Свіже рішення Верховного Суду щодо правил ТЦУ: нові підходи до застосування методу ПНЦ, щодо яких, на жаль, залишились питання
Кабінет Міністрів України затвердив новий порядок щодо укладення договорів про попереднє узгодження ціноутворення для цілей ТЦУ
Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів
Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін
Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків