Відповідальність за порушення трудового законодавства щодо фінансування охорони праці

30 листопада, 2011 Інформаційні листи

Шановні панове!

Користуючись нагодою, засвідчуємо Вам свою повагу та вважаємо за необхідне проінформувати Вас стосовно ризиків, пов’язаних з обов’язком роботодавця щодо фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання програм поліпшення стану безпеки на підприємстві, гігієни праці, виробничого середовища тощо передбачених Законом України “Про охорону праці” від 14 жовтня 1992 року (далі – “Закон”).

Статтею 19 Закону визначено мінімальний розмір витрат на здійснення заходів з охорони праці:

“Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік.” 

Зауважимо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2003 року № 994, був визначений перелік заходів та засобів з охорони праці, витрати на здійснення та придбання яких включаються до витрат юридичної особи та фізичних осіб – підприємців, що відповідно до законодавства використовують найману працю.

Звертаємо Вашу увагу, що за порушення положень ст. 19 Закону передбачена відповідальність у наступній формі: “…юридична чи фізична особа, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, сплачує штраф із розрахунку 25 відсотків від різниці між розрахунковою мінімальною сумою витрат на охорону праці у звітному періоді та фактичною сумою цих витрат за такий період” (ст. 43 Закону).

Крім того, посадові особи підприємств можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності за вищезазначене правопорушення. Ч. 2 ст. 41 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачає накладення штрафу від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на посадових осіб підприємств за порушення вимог законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці.

Принагідно зауважимо, що останнім часом зі сторони правоохоронних органів (прокуратури, Держгірпромнагляд) питання фінансування заходів та засобів з охорони праці є об’єктом пильної уваги.

Щорічно бажано складати наказ з деталізацією запланованих витрат на фінансування заходів і засобів з охорони праці, а в кінці року – довідку щодо таких понесених витрат.

Саме ці два документи повинні надаватися перевіряючим органам у разі виникнення сумнівів щодо дотримання підприємством нормативних розмірів фінансування заходів і засобів з охорони праці.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Оглядовий лист доступний українською та англійською мовами.

Завантажити pdf-файл оглядового листа (287,0 Kb)

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2011

Перегляди 5496

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Індексація заробітної плати. Які ризики? 28 березня, 2016    1101

Як правомірно здійснювати контроль за виконанням працівниками трудових обов’язків 17 березня, 2016    1571

Визначений механізм для накладення штрафів за порушення трудового законодавства 23 лютого, 2016    994

Легалізація оплати праці. Нове у регулюванні трудових відносин та відповідальності роботодавця 04 лютого, 2015    3521

Зміни в законодавстві щодо мобілізованих працівників 18 червня, 2014    5279

Ваших працівників призвали на навчальні збори чи мобілізацію? Трудові аспекти 05 квітня, 2014    13615

Навчаєте працівників? Податкові аспекти 23 грудня, 2013    2385

Оподаткування праці: міркування для бізнесу 29 листопада, 2013    2950

Дозвіл на працевлаштування іноземців: “спрощення” процедури 23 липня, 2013    7324

Податкові наслідки для працівника у зв’язку з використанням службового автомобіля в лізингу 25 грудня, 2012    5111

Зміни щодо відповідальності за порушення вимог законодавства про працю 14 червня, 2012    4602

Ризики, пов’язані зі встановленням заробітної плати працівників в іноземній валюті 08 травня, 2012    10251

Прокоментувати